Gravid!?

Det finns kommentarer/frågor som jag väljer att inte publicera men jag vill ändå kommentera och ge information till er som läser bloggen -vilket är jätte kul tycker jag!

Om man vill göra abort så behöver inte föräldrarna veta om det -det kan finnas skäl till det. Men många gånger kan det vara mycket bra om föräldrarna vet om det -ofta märker de att något inte är OK. Det kanske finns någon annan vuxen som kan stötta istället för föräldrar? Alla frågor runt abort kan man prata med oss på ungdomsmottagningarna och man har laglig rätt till samtal när man ska göra abort!

Ibland kan det vara svårt att säga nej ex till någon som vill ha sex. Det kanske är så att man själv inte vet vad man vill? Det kanske är läge att stanna upp och fundera på vad jag vill. Göra listor med för- och emot-argument. Ibland kan det vara svårt att "lista" själv och då kan man få hjälp hos oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0